Horsens Fiskerihavnsforening til fiskerihavens bevarelse blev stiftet den 25. februar 1994 af en gruppe mennesker, som dels ejede fiskehusene, og dels ejere af bådene på Fiskerihavnens broer.

Bagrunden for dannelsen af foreningen var, at det kom os ”for øre”, at området med fiskehusene skulle ryddes til fordel for parkeringspladser, og at den gamle havn skulle nedrives til fordel for en ny og moderne marina.

Vi dannede derfor:

Horsens Fiskerihavnsforening til Fiskerihavens Bevarelse.

VÆRD AT VIDE:

Vi er i dag en medlemsskare på ca. 350 medlemmer, som består af bådejere, husejere og folk, som kan støtte vores tanker om bevarelse af det unikke, gamle og pragtfulde miljø, der findes i et område som vores.

Medlemmernes baggrund spænder vidt: fra jæger eller fisker til direktør eller håndværker til ”agterudsejlede” søfolk osv. Kort sagt, en blandet skare af mennesker.